Undervisning på schemat

IMG_5896.jpg

Det är minst sagt varierande innehåll i de uppdragsförfrågningar som kommer in här på Mediamakarna Grip AB. Vi hade väl aldrig kunnat drömma om att vi i början av sommaren skulle få frågan om ta hand om 18 gymnasieelever till hösten. Det fanns liksom inte i våra tankar, då. Bara några dagar innan semestern blev vi alltså tillfrågade om att hålla inte mindre än fyra kurser på Handelsprogrammet vid Härjedalens Gymnasium. Vi, eller jag, alltså Jessica, bad om att få återkomma med svaret på frågan som vi tog med i packningen till New York. Jag packade med kursböckerna också, för säkerhets skull.

Tog tunnelbanan från bostaden vi hyrde i Brooklyn och åkte till 42:a gatan på Manhattan, köpte en stor kaffe i hörnet av Bryant Park, satte mig ned i skuggan under de lummiga träden och slog upp boken Praktisk marknadsföring. Några timmar senare hade jag bestämt mig.

Packade ner svaret som skulle mejlas till rektorn så snart klockan var omställd till svensk tid och jetlagen gett med sig någorlunda.

Den här veckan har vi haft de första lektionerna och jag är helt säker på att vi gjorde rätt som tackade ja till vad man kanske kan kalla utmaning men allra helst en möjlighet. Möjligheten att få dela med oss av det som annars kan ses som en helt vanlig arbetsdag, som ju till stor del handlar om det Handelseleverna behöver få inspiration och kunskaper kring.

Förutom Praktisk marknadsföring kommer vi även att se till att de får med sig det de behöver vad gäller Information och kommunikation, Näthandel och Utställningsdesign.

Vi tackar ödmjukast för förtroendet!